Egy bohém hétvége Prágában

Ezt az utazást már több, mint fél éve elterveztük, október utolsó hétvégéjén pedig meg is valósítottuk. Négy nap a cseh fővárosban.

Mivel nem ez volt az első szervezésem, ezért tisztában voltam vele, hogy lesznek visszamondások. Eredeti tervek szerint nyolc fővel mentünk volna Prágába, azonban – teljesen korrekt indokok miatt – többen is visszamondták az utat, így végül öten találkoztunk a Keletiben, és vágtunk neki a cseh fővárosnak.

A vonatút mind oda, mint vissza váratlan eseményekkel kiegészítve zajlott, odafelé a Suicide Squad egyik embere pont a mi vonatunkat választotta saját élete kioltásának eszközeként, hazafelé pedig cirka 150 percet késtünk a viharos szél miatt. Mindkettő késés a vasúttársaságoktól független ok volt, így ezért nem lehet hibáztatni őket!

Az apartmanunk minden igényt kielégítő volt, mely – bár a bookingon lett foglalva, mégis - airbnb-szerű volt, a kulcsot a ház melletti kínaiban kellett felvenni, maga a szállás is egy lakás volt nyolcágyas szobával, konyhával, terasszal, ebédlővel, fürdőszobával – pont mint egy lakás…

Prága valamivel kisebb, mint Budapest, részben ennek is köszönhető, hogy az összes látványosság egy helyen van, így meg lehetett spórolni egy három napos tömegközlekedési jegy (~3 800 Ft = 310 cseh korona) árát. Jó-jó, a világ ötödik legjobb állatkertje a Moldva két kanyarulatánál is kijjebb van a belvárosntól, ezért ezt most ki is hagytuk a programból, de az állatkerten kívül tényleg minden közel van mindenhez.

A prágai Top3

3) John Lennon Wall

A régen John Lennon (Beatles) dalszövegekkel díszített fal ma már ezernyi színben pompázik, az igazi minőségi graffitik egymás hegyén-hátán egy olyan színorgiában részesítik a szemet, ami a város „legcoolabb” helyévé teszi a falat.

2) Károly híd

Igazság szerint ide a vár/palota került volna be, ám eszembe jutott, hogy egy átmenő sétaútvonalat kivéve minden hely fizetős, meggondoltam magam, és inkább Prága gyalogos hídját tettem be, mely bár tele van zsebtolvajjal, a maga nemében szintén egyedülálló. Igaz, hogy a Szabadság híd-féle „chillelős” gyalogoshidak közelebb állnak a szívemhez, mint ez a mindig zsúfolt híd, mégis helye van a Top3-ban…

1) Petrín Tower

Az Eiffel-torony mintájára épített 63,5 méter magas toronyból szenzációs kilátás nyílik a dímbes-dombos cseh fővárosra, melyre még egy jelképes 1800 Ft-os összeget sem érdemes sajnálni! A legalább öt centiméteres kilengése közepesen erős szélben pedig még inkább adrenalinbombaként szolgál a magas helyek kedvelőinek.

Költségek

Utazás: vonattal oda-vissza helyjeggyel 16 775 Ft/fő (50 eurós kirándulójegy + helyjegy)

Szállás: Central Prague Apartment Sokolowska,, 8 ágyas lakás – 3 napra 60 000 Ft (egy napra 20 ezer Ft)

Petrín Tower belépő: ~1800 Ft (150 cseh korona)

Videó a prágai hétvégéről (720 p-ben is)

SZAVAZÁS

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

badboy70 2017.11.05. 14:07:04

Prága csodás város. Kétszer négy napot töltöttünk ott,de visszahúz a szívem. Bárikor visszaennék. Bécs egy lapon sem említhető Prágával.