Még 5 kihagyhatatlan fejleszteni való Budapest közlekedésében

koz4.jpg

Az első rész nagy sikere után mutatunk még öt olyan elemet, mely mihamarabb javításra szorul Budapest közlekedésében.

Miután sorozatunk első részében kitárgyaltuk a KÖKI, a reptér és az M0-s körgyűrű helyzetét, ideje tovább haladni néhány kisebb volumenű, valamelyest lokálisabb problémákra! Továbbra sem a spanyolviaszt szeretnénk feltalálni, hanem racionális és szükséges fejlesztésekre bírni a nagyérdeműt!

1) A 2-es metró és a Gödöllői hév összekötése az Örs vezér terén

Kevés nagyobb forgalmú csomópont található a fővárosban, mint amilyen az Örs vezér tere. Egy átlagos napon a forgalom kb. 200-250 ezer fő is lehet. Emberek a szélrózsa minden irányából igyekeznek eljutni az itt található metró végállomásra, melyet „a nagy 2004-05-ös felújítás” során nem kötöttek össze a hévvel, pedig az a napi 73 ezer ingázó nem bánná, akinek legalább tíz perc elmegy az átszállással reggelente.

További problémák közé sorolható, hogy ha végre valahára sor kerül a várva várt összekötésre, a hév megállóinak a helyét is át kell gondolni, és azok helyét az igényeknek megfelelően meg kell változtatni. Utóbbira már meg is született néhány terv, mely tartalmaz egy rákoskeresztúri szárnyvonalat is a metrónak.

koz3.jpg

2) A Galvani híd megépítése

Listánkon ez az elem olyan szempontból kivételt képez, hogy nem kifejezetten a városba való be- illetve kijutást segíti, hanem egyfajta plusz lehetőséget kínál a belváros forgalmának csökkentésére. A Galvani híd az úgynevezett Egérút meghosszabbításául szolgálna, összekötve Csepelt, Ferencvárost, Pesterzsébetet és Kispestet az M1-M7 kivezetővel.

Ami miatt mégis hasznos lehet ez a beruházás – melyet a 2024-es olimpiai pályázat sikertelensége miatt levettek a napirendről – az az, hogy elősegítheti az igencsak lepukkant Külső-Ferencváros rehabilitációját, kezdve az Illatos út környékével, és a napjainkban szükségtelennek nevezhető ferencvárosi rendező pályaudvar hatalmas kihasználatlan területének újrahasznosításával bezárva.

3) A Rákospalotáról bevezető út felüljárójának kiszélesítése 2*2 sávosra

Számos Rákospalotáról a belvárosba igyekvő olvasónk szerint már-már elviselhetetlen, ami a Rákospalotát Zuglóval összekötő, a körvasút felett lévő híd miatt kialakul itt reggelente és délutánonként. Sokan úgy gondolják, hogy a csupán néhány tehervonatnyi és a Keletiből Prágába tartó nemzetközi vonatnyi forgalmat bonyolító vasútvonal nem igényel hidat, és el kéne bontani azt.

Ha ez nem jönne össze, akkor megoldásként marad a kiszélesítés a normálisabbnak nevezhető 2*2 sávossá, melyből a magunk részéről egy-egy sáv buszsáv lenne, ezzel is előnyben részesítve azt a bizonyos „7-es konvojt”…

koz2.jpg

Ez a híd csak ottjártunkkor volt ilyen üres...

4) A váci/esztergomi vasút kapjon egy megállót a Hungária körút alatt

További jó ötletnek tűnik egy közös megálló az 1-es villamos és az északról, Esztergom, illetve Vác felől érkező vasútvonal viszonylatában. Ehhez csupán Rákosrendező állomást kellene a Hungária körúti felüljáró alá áthelyezni. Terepszemlénk során megállapíthattuk, hogy ehhez a villamosmegállót közelebb sem kéne tenni, csupán a vasút részéről kéne lépéseket tenni.

Hogyha hozzávesszük még azt is, hogy e híd alatt fordul rá a Nyugatira az összes KÖKI felől érkező vonat, egy egészen jó kis csomópontot lehetne itt létrehozni, ahogyan Rákospalota-Újpest állomásban is több rejlene, bár ez utóbbin a 3-as metró felújítása miatt kisebb forgalomnövekedés tapasztalható az elmúlt két hónapban.

5) A 4-es metró külső megállóinak megépítése

Minden idők leghosszabb ideig tartó metróépítése korántsem azért tartott sokáig, mert Budapesttől Sanghajig érne a zöld vonal a föld alatt, hanem egyéb dolgok miatt, melyeket most nem részleteznénk, azt viszont megállapítanánk, hogy a 4-es metrónak jelenlegi formájában semmi értelme sincs…

Mivel a „7-es buszcsalád” majdhogynem lefedi a 4-es metró jelenleg is létező szakaszát, így az eddigi négy évben igencsak veszteségesen működött az. Egyből értelmet nyerne ez a vonal, ha mindkét végén meghosszabbítanák minimum Gazdagrétig, illetve a Bosnyák térig, vagy akár Budaörstől Rákospalotáig, bár ez esetben a 3-as pontunkban taglaltak okafogyottá válnának.

koz5.jpg

Ezek lettek volna az ötleteink Budapest közlekedési hálózatának korszerűsítéséhez. Ha van még valami, amit az itt, illetve az előző írásunkban kihagytunk, kommentben tüntessétek fel, valamint ha szeretnétek még további, Budapesttel kapcsolatos írásokat olvasni, kövessetek minket Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://huntasztikus.blog.hu/api/trackback/id/tr7113598351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess minket!

Mi a téma?

süti beállítások módosítása