Egy 40 perces tíz kilométer története

2017_0035_12_1476_53.jpg

Három hónapot készülni arra, hogy levigyem a tíz kilométeres egyéni csúcsom 40 perc alá? Megtörtént. A futószezon utolsó versenyén úgy gondoltam minden adott lesz az új PB felállítására. Valóban.

Bár az egész nyarat egy amerikai nyári táborban töltöttem, ott minden lehetőségem adva volt arra, hogy méltóképpen felkészüljek az őszi futószezonra. Ám mivel a kiutazás előtt nem tudtam, hogy milyen körülmények között fogok a legmelegebb három hónapban élni a tengeren túl, ezért az őszre csak annyi célt tűztem ki magam elé, hogy javítsak a 41:16-os egyéni csúcsomon tíz kilométeren.

Erre három versenyen adtam magamnak esélyt az ősszel, a szeptember közepi NATO Futás útvonala a Budai Várba ment fel, az október közepi SPAR Maraton versenyén pedig a nyolcadik és kilencedik kilométeren nem volt meg ehhez a lábam. Az utolsó esélyt a szentendrei Panorámafutás adta november első vasárnapján.

A Dunakorzón megtartott versenyen sikerült élnem a körpálya adta előnnyel, és bár háromszor is volt benne egy minimális mászás, ez nem befolyásolta a teljesítményem. Az sokkal inkább, hogy 3 fok volt a hőmérséklet, ami tekintve, hogy rühellek 12 fok alatti időben futni, nem könnyítette meg a dolgomat. Mivel ez volt az év utolsó futása, ezért nem különösebben érdekelt, ha esetleg beteg leszek utána...

2017_0035_01_1047_53.jpg

Az első két kili 3:56-os és 3:59-es lett, sokáig a Top5-ben haladtam többek között Staicu Simona előtt, ez kitartott a táv feléig, ekkor picit visszaesett a tempóm 4:15-4:21 közötti sebességre, így már a Top10-ért is meg kellett küzdenem a végén, mely nemenkénti kategóriában éppen hogy össze is jött, de ami sokkal fontosabb, a vége megint rendben volt a futásomnak, így 40:57-es új PB-t futottam.

A célom tehát elértem, 19 másodperccel megjavítottam a legjobb időm tíz kilométeren egy abszolút komfort zónán kívül lévő körülmények között megrendezett versenyen. A Panorámafutás szervezőiről egyébként csak jót tudok szólni, minden a helyén volt, ahogyan az a többi rendezvényükön is rendben szokott lenni.

A 2017-es futószezonom tehát lezárult, hamarosan írok majd egy kis értékelést az esztendőben történtekről, és a 2018-as céljaimról is beszámolok majd itt a blogon.

A bejegyzés trackback címe:

https://huntasztikus.blog.hu/api/trackback/id/tr5813206769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess minket!

Mi a téma?

süti beállítások módosítása